Pages

Oct 18, 2013

Sesi mengemas: master bedroom dan dapur

Assalamualaikum

Memandangkan arini jumaat and got nothing to do. (macam lah kot tu keje mimi oi) aku rajinkan diri mengemas. Untuk org mcm aku yg slalu tinggal rumah kosong ni. Mmg bykk keje nak buat bila masuk rumah. Barang tak cukup lah. Ape lah. Paling aku malas bab nk mengemas ni. Huuu. 

Tapi arini aku gagahkan diri jugak ngemas bilik aku, aku alih keluar meja putih yg aku letak pc hubs ke bilik no 2. Tujuan die nnt aku cite later la. Skrg ni pc tu dok meja tecik je warna hijo. Ekeke. Sbb pc tu dah lama weh tak bukak. Padanal pc tu power tu. tapi tak kose aku nak bkk pc. Skrg laptop pon malas nk bkk. Online pakai ipad, update blog pakai ipad. Kan senang tu. 

      

Arini tukar bedsheet baru. Eh baru basuh lah. Takde maknanya aku nk beli baru. Ekeke. Dan segala mak nenek barang Rafif aku keluarkan. Nyah kau dari bilik aku. Gituw. Dok lah bilik blkg nun. Itu kotak putih tu ekon aku. Haa. Jangan darat sgt lah! Itu portable ekon namanye. Di sebalik langsir tu ada corong kuarkan asap panas. Huhu. Canggih tak? T_T

       

Nampak tak meja hijo tecik tu. alololo. Nak runtuh aku tengok, lol. Nak kena beli meja jepun lain dah tu.  aku rase org paling happy skrg mesti lah rafif! Sebab die boleh tekan2 keyboard tu. aku rase takde meja putih tu lapang sikit bilik aku. Alaa, bilik ni kecik je wei. Almari baju dgn meja solek pon aku tak letak dalam ni. Letak dalam bilik no 2. Oklah, puas hati. Skrg nk mendobi segala cadar lama. Hmm. Malasss


Dan semalam aku ngemas dapur. Kate beli lapik meja color fink kat daiso kan. Aku cuci2 sikit la dapur ni. Dapur lah tempat paling kena menten clean. Kite memasak kt situ kan. Mesti kena bersih. Dapur aku pon kecikk. Hehehe. Tapi tak bermaksud aku tak boleh masak. Aku hari2 masak kt sini. Cuma kt kg je malas sbb masakan mak lagi sedap. Lol! 

       

Ruang je yg aku kemas. Sebelum ni susun atur yg meja tu serabut sikit. Skrg aku rase much better. Nak amek nasi pon senang. Maklum lah rumah iolls takde kitchen cabinet. Itu je mampu. Hehe. Tp ok la tu. asal tersusun elok tak pe.

       

Pandangan dari petiais. Segala barang2 yg memerlukan letrik ku letak side tu sbb ada plug. Microwave, oven, kettle, blender, rice cooker. Settle! Klau mcm mixer tu aku tak letak la situ sbb aku simpan atas lemari tu. klau nk guna baru aku kuakan. Alamak, kantoi lah pulak resepi tomyam kt petiais. Hahaha

                                      

Haa, ini esbok ku. Ko jgn tanya kenapa esbok aku besar tak padan dgn dapur. Ekeke. Sebab laki ku beli murah dgn officemate die. Menang first price peraduan shell. Die taknak. Jual murah almost 1k. Sape x nak kan. Laki aku rembat lah. Paling die suke sbb ais boleh buat byk2. Erkkk. Laki aku tu mmg minum air sejukkk je die. Aku je sikit2 milo panas. Hmmph

                                     

Haa, tunjuk sikit aku punya koleksi FM. Banyak tak koleksi fm kakton?? (tetiba sgt nama ko naik kakton) aku mmg suke kumpul fm. Sejak aku brenti keje aku dah tak kumpul keychain. Aku rase biar aku stick to kumpul fm jela. Ni sume mmg dari tempat yg asal. Maksudnya, klau tulis korea, mmg beli kt korea. Tp bukan lah semua aku beli. Ada org bg souvenir. Aku sukeee. Takde yg tulis amsterdam tapi beli kt S&J. Lol! 

So next year, aku akan keeee........tettt! Nnt aku cite later2. Sape nak kirim fm pon voleyy. And sape nk g bercuti jauh2 mahupon dekat kasitau aku. Aku nk kirim fm. Hehe..





13 comments:

puteriraifana said...

kemas.tersusun , bagus. ku tak pernah lagi update dapur rumah sebab selerak hape tatau. ahaha. kot2 kang dah habis tsunami tu boleh share dapur. hehe

safurara said...

rara nasib lah duk umah mentua.harapkan bilik je.tapi x berkemas gak.haih~

mommychaa said...

paling mencurik perhatian ku adalah freezer.
bapak beso oi.
cita-cita ingin memiliki freezer sepertimu mimi.


amin!
:)

SUHAIDA said...

mimi blum tgok dapur su lg..lagiiiii lah kecik cenonit..tapi bersyukur..hihiihhi

Ros Anis Rusli said...

fuyooo..esbok leh bwk masuk org!gila besaqqqqq!aku brangan j kalo g kdai letrik..huhu

Rosmawani♥ said...

Phewiittt bilik tido cute sgt... Dapo ok jer... Xselerak pun... Hehehe.. Suka peti ais tu.. Kt luar mau rm5k ..nangis... :(

Aishah Amin said...

kemasnya rumah you..haiii
salam kenal..jemput la ke blog saya

WAHM 6 Angka, my journey

Fizah said...

yeahhhh kemas!! :))

DYatie ABakar said...

Serius. Terbeliak juga mata ni mak ai besau nyer petiais mimi. Hehehe. Wlu cmner pun umah kita, itulah syurga kita kt dunia nih.

Nadt said...

Paling suke tengok dapur orang.hehehe..bestnyeee petiais besar gitu harga xsampai 1K. Kalau kat kedai maunye dapat petiais ciput je.

anez zamri said...

kemas sangat dapur mu mimi..
dan esbok mu sangat besar..berkenan ku tgk..

Aty Fared said...

waaaahhh murah nyer esbokk besar tu tak sampai seribu beli..memang rezki... :)

Han Hanni said...

walaupun banyak barang, tapi tersusun dan kemas, ok la macam ni. fridge tu sangat besar, saya suka saya suka!!!

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com