Pages

Dec 28, 2011

Bahan bacaan baru :)


First time ni beli Pa & Ma. mmg byk sgtttt info saya dapat dalam ni. mmg pelanggan setia la lepas ni. mag young parents tu mag dari singapore. tp gambar2 comel. hehe. dan cleo. hehe. takde kena mengena dengan keadaan skrg. tp beli cleo sbb dari dlu lagi suke mag ni.

nk cite mag PAMA ni. ada satu column yang saya tertarik sangat2. tak sure tajuk apa. tp dia cerita pasal how to make a genius baby. first time baca tak percaya anak dia boleh "membaca" dalam masa 5 bulan. bila saya google dan tengok di youtube. mmg betul! masyaAllah. pandai nye. dan bermula hari saya baca tu. saya terus cari ape yang buatkan anak dia genius. bila tengok dekat youtube ramai lagi bby yang boleh membaca seawal 4 5 bulan.

betul lah orang kate, ilmu tak kan habis. bila mengandung ni. banyak sangat bahan bacaan saya skrg. klau keluar g mana2. mesti saya masuk MPH. hehe. feveret. mesti anak dalam perut cakap mak ayah aku ni asyik masuk kedai buku je. hehe. ktorang mmg suke MPH. bila masuk berejam2 la dok dalam tu. saya mesti dok bahagian magazine je, ;p husband mesti bahagian weapon. tak pon comic. kuang3. tp skrg byk beralih ke bahagian buku bby. yes! buku bby! mungkin orang akan kate awal betul. yup. thats true. you can make ur baby genius as early as you can.

satu tips untuk anak genius. play sudoku when u're pregnant. :)

saya beli 1 haritu. cari2 takde yang level rendah2. terus 9x9. waaa! T_T i never play sudoku before. but i know the rules and how to play. husband kate beli je yang ni. mencabar minda sikit. balik terus main. now im addicted to sudoku!! satu malam tu ktorang pakai main before tdo. last tdo lambat. esok bangun lambat g keje. hahaha. ada pro and cons jugak ler. hehe.

selamat mencuba untuk ibu yang lain! :)

8 comments:

puansazusarin said...

xpenah ble lagi pa ma...nk kne ble pasni =)

Kami said...

majalah PAMA mmg best! sejak pregnant slalu beli.. smpai la da 9 bln ni ha.. =)

Lady Rina said...

masa peknen mmg suka baca pa ma..byk info best2..

yana lyana said...

sudoku memang bagus..especially utk mommy2 yg pregnant..:)
i main sudoku sampai ketagih tau..selagi tak settle, berusaha perah otak jugak..hehehe :)

sweetlavender86 said...

mimi yg mimi baca anak die genius tu mmg anak die pndai.actually anak die student akak.hehe.bru ni akak keje kt montessori school 3 bln.die hntr anak die qarissa tu kt sane.umur 3 thn dah boleh baca.just tunjuk je word pape die bleh baca.pastu english dieee punye pronounce punyeeee laa berhabuk oke!mg dri baby mak die ajar.hebatt kan dgn gune flash card je.hehe

Cik Puan Mimi said...

puan sazu; beli la.x rugi beli.byk sgt info dalam ni

kami dan lady rina; yup! agreed :)

yana; btul..byk tengok org anak dia pandai sbb mak dia buat latihan math dan main sudoku waktu pregnant lagi

kak zura; yeke akak? tula..flash card mmg berjaya buat anak pandai la akak..mimi tengok ada macam2 flash card jual skali dengan teaching stuff tu.

Aty Fared said...

elok time2 pegnan ni kite banyak membace..n hope biler baby lahir nanti pon akan suker membace jugak kan..:)

CikPuan Fara said...

hi cp mimi.. saya pun ble preggy ni suka betul dgn sudoku.. hihi. suka blog awk.. terus folo. lepas ni boleh share mcm2 experince preggy yer hihi

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com