Pages

Nov 25, 2011

Kisah pencarian hospital

Assalamualaikum

semalam kan.. semalam mc kan.. sbb kan.. badan ni kan.. LEMBIK!! muntah tak berenti.. kesian kan?? *sabo jela* pegi clinic amek ubat. dapat MC. terbaring je kat rumah. wuu T_T

eh2. nak cite lain sebenarnya ni. hehe. saya dengan husben dah decide nak check up dan bersalin hospital mana. yeay~ *cepat x? cepat x?* mesti lah kena cepat. klau lambat2 karang doctor pon mengamuk. hihihi.

so kesudahannya, saya memilih untuk bersalin di Hospital Putrajaya under FPP (Full Paying Patient). setelah saya mensurvey2. dekat jugak ler dengan rumah. dalam 15 minit boleh sampai kot. hehehe. pastu jalan nak pegi tu sah2 tak jam. bajet still dalam TNB punya bajet. hehe. sbb Hospital Putrajaya ni ada PMCare. so boleh lah bersalin dengan tarak keluar duit pon. Alhamdulillah. jimat dah kat situ.

and thanks alot to kak nanoor atas feedback pertanyaan saya.

reason2 dia mmg dah terang2 kakak tu state kat situ. hehehehe. baik betul kakak ni melayan pertanyaan2 ku ituww~ thanks again akak!

tapi untuk monthly checkup saya pegi az-zahra kot. sbb parking dia dekat. hehe. boleh tak camtu? cumanya bila nak bersalin saya akan pegi checkup 2 3 kali dekat FPP tu. harap2 ape yang dirancang ni menjadi lah. amin amin.

p/s; seronoknye tengok orang shopping barang bby. hehe. husben dah ada bunyi2 katil bby. saya dah risau. takot membazirrrrr. karang tak guna jugak.

3 comments:

mommychaa said...

hi puan mimi..wah hospital putrajaya dekat gak ngan umah tasha..coz tasha stay kat presint 18. lani mmg tasha ada check up kat klinik presint 3 and also kat Darul Ehsan Medical Centre DEMC Shah Alam..tapi bab nak bersalin macam more prefer kat DEMC...sebab dah jatuh hati kat para dokter disana....hehehe...by the way gud luck mommy!

Aty Fared said...

saye biase dengar pasal FPP tu..tapi masih blur.. macamane ek bende tu..??

Cik Puan Mimi said...

@natasha; yeke? dekat dah tu..tp natasha tak pegi FPP kan..hurm..xpe mane2 asal kta rase okey

@aty; FPP ni private wing kt hospital putrajaya. kira macam swasta jugak la. ada room rate sendiri. boleh pilih gyena sendiri. klau nk tahu lanjut kan. bkk website hospital putrajaya. atau pon awak survey2 dekat google. harap dapat membantu :)

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com