Pages

Feb 1, 2011

Hanya pandangan

Assalamualaikum.
Selamat menempuh February kepada semua. =)
Mungkin isu yang saya perkatakan hari ini agak sensitif. But I take it in a positive way.
Sekarang ni ramai orang suka bercakap lantang di blog atau FB masing-masing. Bagi saya tak salah, itu mungkin pendapat individu. Tapi isu-isu yang sensitif harus kena pandai jaga. Jangan nak biar trafik blog meninggi je sebab tu menulis tanpa fikir depan belakang. Harus jaga hak privasi orang lain dan saya selalu terperasan bila saya tengok blogshop. Rata-rata owner a.k.a penjual tu memberi respon dengan agak kasar kepada yang menanya a.k.a pembeli. Dah kate pembeli. so dia ada hak untuk menanya tentang barang yang nak dibeli (bukan terjadi kepada saya) Let say "kasut ni ade tak kaler hitam?" penjual boleh pulak reply "dah yang ni je letak gambar so maksudnya tak de lah tuh". Tak tau la bg saya, this is not a proper answer to reply dekat orang yang nk bagi rezeki. Hais, itu salah satu dugaan klau nak jadi businessman or woman. Lagi satu saya tak faham dengan orang yang loud-spoken la kira nya. Dekat blog terlampau berbincang isu sensitif, menulis tidak menampakkan gaya atau ciri perempuan ( klau yang perempuan la) menulis terang terangan dan menyebut benda yang berunsur lucah. Hais, ini blog orang kata "ade aku kesah?","suke hati aku la blog aku". Tapi saya no comment la. Pepandai la ko nak jaga diri.

Peace no war!

p/s: berusaha untuk menjadi yang lebih baik.

No comments:

Cik Puan Mimi © . Designed by MaisarahSidi.com